(Verjaardags)cadeau

Vandaag ben ik jarig (Happy Birthday to me!).
Een mooi moment om even stil te staan bij de mooie momenten van het leven, de dingen die ik heb bereikt; Een mooi moment om dankbaar te zijn.

Voor mij persoonlijk heeft dankbaarheid altijd een beetje een bijsmaak. Ik heb in mijn leven dankbaar moeten zijn voor ‘second worst alternatives’, maar dit is niet wat dankbaarheid in hoort te houden.

Dankbaarheid gaat er om dat je terugkijkt naar een situatie of een moment waarbij je bewust en met aandacht stil staat bij de positieve aspecten ervan.

Zo ben ik bijvoorbeeld dankbaar voor een aantal mensen die ik mijn leven heb, met wie ik me mag en kan verbinden en van wie ik mag leren. Ik ben dankbaar dat mensen deze weblog lezen. Ik ben dankbaar dat ik in staat ben om weer te lachen, nadat ik heel erg heb moeten huilen en ik ben ook dankbaar dat ik kan huilen, wanneer ik dat eigenlijk niet wil, maar wanneer het wel nodig is.

Wil jij vandaag als een cadeau aan mij, maar meer nog aan jezelf, eens bedenken waar jij allemaal dankbaar voor bent?

Geef een reactie

