!! ACTIE !! >Wat wordt het onderwerp van SH’s 25e post?

Samen Helen is booming!
De pagina wordt dagelijks door ontzettend veel mensen bezocht; In de afgelopen week zelfs 3000 keer.
De artikelen zijn samen al bijna 1000 keer gedeeld, met name de post over ‘de angst te beschadigd‘ te zijn,  is erg populair.

Ik heb inmiddels 59 volgers, waarvan de meesten er in de afgelopen week bijgekomen zijn.
Verder heb ik prachtige reacties mogen ontvangen van mensen die zich herkennen in wat ik schrijf en/of die het als een manier zien om hun gevoelens te vertalen naar anderen in hun omgeving. Sommige van deze reacties hebben me tot tranen toe geroerd.

Ik heb veel om dankbaar voor te zijn.

Daarom wil ik jullie, mijn trouwe lezers, een cadeautje geven:
Als 25e post wil ik schrijven over een onderwerp dat jullie gekozen hebben.

Hoe werkt dat?

Schrijf jouw suggestie voor een schrijfonderwerp in de reacties hieronder. Mail het me, stuur het me via twitter of via een ander medium; Wat voor jou werkt.

Hoe gaat het dan verder?

Ik zal hier delen welke onderwerpen genoemd zijn en over welke ik vervolgens ga schrijven. Mijn onderwerpkeuze laat ik ofwel afhangen van wat het meest genoemd wordt, of als daar geen duidelijk thema uit naar voren komt door middel van loting.

Er zijn een paar criteria. Het onderwerp moet aan tenminste een van deze criteria voldoen:

-Geschikt voor en/of betrekking hebbend op mensen met een (jeugd)trauma
-Herstel of herstelvaardigheden spelen een rol
-Als het om een theorie gaat, moet daar empirisch bewijs voor zijn
-Geschikt voor en/of betrekking hebbend op mensen die het slachtoffer zijn geworden van enige vorm van geweld
-Het onderwerp heeft te maken met vaardigheden
-Het onderwerp heeft te maken met gedrag (al dan niet in sociale context)

Ik ben heel benieuwd waar jullie mee komen!

4 gedachtes over “!! ACTIE !! >Wat wordt het onderwerp van SH’s 25e post?

  1. Hoi Mariska,

    Allereerst mijn felicitaties en complimenten voor je verbindende, openhartige en inzicht-gevende blog! Ik blog zelf ook over traumaverwerking, maar dan religie-gerelateerd. Mijn blog staat ook in het teken van verbinding. Je begrijpt dat ik jouw blog met interesse volg! 🙂 Ik herken je drijfveren en vind dat je een prachtige titel gekozen hebt. Ik weet niet of het je ligt, maar een idee voor je 25ste blog zou kunnen zijn ‘Religieus Trauma Syndroom’. (Meer info op mijn blog)

    Goed bezig!! 🙂

    Like

    1. Dag Inge,

      Bedankt voor je felicitaties en lieve woorden. Om eerlijk te zijn ben ik zelf ook heel content met mijn titel. Het is de kern van waar deze blog om gaat en van wat ik wil; Het verbinden 🙂

      Na het weekend, zal ik een kijkje nemen op jouw blog. Ik ben momenteel heel druk rondom de organisatie van de Dag van het Misbruikte Kind in Driebergen van aankomende zaterdag.

      Bedankt ook voor je suggestie. Ik ga me hier zeker verder in verdiepen en wie weet… 😉

      Lieve groet,
      Mariska

      Liked by 1 persoon

  2. Zomaar een idee…. Misschien iets dat je reeds geschreven blogs over veiligheid en grenzen stellen verbindt? Waar houdt het voor jezelf zorgen in een oude emotie op en begint een dissociatie? Hoe herken je dat? Hoe kun je je gedrag veranderen?

    Like

  3. Dag Ingrid,
    Waardevolle vragen! Ik denk dat dit iets is wat sowieso heel erg belangrijk is. Ik kan nog niet beloven wanneer, maar ik wil je wel garanderen dat ik zeker ga schrijven over deze kwestie.

    Lieve groet,
    Mariska

    Like

Geef een reactie

