Gastblogweek

Dag allemaal,

Aankomende week gaat het dan eindelijk gebeuren; Gastblogweek.
Drie experts op het gebied van (seksueel) geweld, trauma & herstel en veiligheid, laten hun licht schijnen op deze thematiek.

Ik heb de blogs met veel plezier gelezen en ze bevatten stuk voor stuk waardevolle inzichten die belangrijk zijn om over te brengen. Het is fijn dat ik dit medium hiervoor mag gebruiken.

Op Dinsdag schrijft zelfverdedigingsexpert Valeer Damen over al dan niet te beschadigd zijn.
Op donderdag schrijft voormalige zedenrechercheuze, docent zeden, schrijfster en slachtoffer Thérèse Evers over waarom praten alleen niet genoeg is.
Op zaterdag schrijft traumadeskundige, wetenschapper en psychologe Iva Bicanic over herhaald slachtofferschap.

Dat belooft een interessante week te worden!

Hebben jullie er zin in? 🙂

Een gedachte over “Gastblogweek

  1. Heel herkenbaar en goed verwoord,Thérèse. Ik zit nog middenin mijn verwerkingsproces, maar terugkijkend is voor mij het onderscheid leren voelen tussen ‘hier en nu’ en ‘daar en toen’ het meest bepalend (geweest). Het is een omgekeerde beweging: niet meer weggaan van de pijn door er afweer op te zetten, maar erbij blijven en de pijn (door)voelen. De lading van vroeger gaat dan af van de symbolische situatie in het nu, waardoor mijn hele waarneming anders wordt. Van daaruit maak ik dan een keuze die niet meer gekleurd is door het verleden. Het is het diepe besef dat ik nu vrij ben, dat het voorbij is en dat ik nu altijd een keuze heb. Het voelt inderdaad als thuiskomen.

    Like

Geef een reactie

