Radiostilte?

Mijn laptop en ik zijn geen goede vrienden op dit moment: Dan wil ik graag mijn mail checken of mijn werk doen, maar dan denkt mijn laptop daar anders over. Bloggen vindt hij al helemaal geen goed idee; Hij zet verschillende strategieën in om me hiervan te weerhouden, variërend van het regelmatig vastlopen, zichzelf herstarten, mijn geschreven tekst ontoegankelijk maken en tekst uit opgeslagen documenten wissen.

Natuurlijk zijn dergelijke strategieën effectief, zolang ik zelf niets verander. Het werkt eigenlijk precies hetzelfde als met mensen die je belemmeren de dingen te doen die je echt graag doet. Zij belemmeren je erin, vaak met succes en zolang jij zelf niets verandert, verandert dat ook niet.

Dus, nu er, ondanks herhaaldelijke gesprekken waarin ik mijn laptop duidelijk heb gemaakt wat ik wil en hoe ik denk dat hij me daarbij kan helpen, nog steeds niet veranderd is, is het tijd voor mij om verder te gaan; Op zoek naar een laptop die meer gericht is op samenwerking, op het samen creëren van goede dingen; Op zoek naar een exemplaar die zijn plaats op mijn schoot echt verdiend heeft.

To be continued 😉

Geef een reactie

