Weer een zijspoortje

Ik mis het om langere artikelen te schrijven; Artikelen die zinvol zijn en nut hebben en voor mensen van betekenis kunnen zijn. Ik mis het heel erg en ik vind het vervelend en ik ben er af en toe zelfs behoorlijk gefrustreerd over, maar helaas lukt het ouderwets bloggen op dit moment nog niet zo goed. Mijn energie is te beperkt.
Wat wel fijn is, is dat ik, in tegenstelling tot de maanden hiervoor, de laatste tijd wel weer iets weet te schrijven; wat kort proza bijvoorbeeld of een kleine beschouwing. Het is heel anders dan het soort teksten dat jullie hier gewend zijn te zien, maar voor mij betekent het veel. Bovendien is het schrijven an sich, wanneer het me lukt, erg bevredigend.
Wat ik de laatste tijd ook een aantal keer gedaan heb is oudere teksten van mij bewerken tot een andere format. Dat deed ik bijvoorbeeld met de blog “Kijk eens wat ik kan”, die ik in bewerkte versie inzond als lezerscolumn voor Metro. Er is niet voldoende op gestemd en het heeft de papieren versie van de krant niet weten te halen, maar voor mij was het fijn om op die manier met een soort ‘schrijven-light’ bezig te zijn.

Afgelopen weekend heb ik eigenlijk hetzelfde gedaan door een van mijn meest gelezen blogs; “Mijn oudste vriend”, wederom te bewerken tot een mogelijke lezerscolumn. Dat was nog best een opgave, want de blog had veel meer woorden dan zijn toegestaan voor zo’n column en in mijn optiek was er weinig ruis om weg te kunnen filteren. Toch heb ik het idee dat het nieuwe artikel nog steeds goed de essentie van de oorspronkelijke tekst weet over te brengen, waar ik dan weer best tevreden over ben. Daarnaast zie ik deze bewerking als een mooie kans om het stigma dat hangt rondom angst, trauma en mentale problematiek wat onderuit te schoffelen.

Als je benieuwd bent hoe het is geworden, kun je het hier lezen: https://www.metronieuws.nl/lezerscolumn/m-susebeek/mens-maatschappij/2017/07/mijn-oudste-vriend
Verder is het ook hierbij mogelijk om te stemmen voor plaatsing in de papieren versie van Metro. Stemmen kan  met de stemknop onder de column via lap- en desktop of via de desktopmodus van je smartphone of tablet. Je kunt inloggen met multimedia-accounts, zoals Facebook.
Als je niet stemt, vind ik je nog steeds even leuk en vooral zie ik je dolgraag (blijven) terugkeren hier op mijn blog, waar ik hoop binnenkort weer op een meer passende en zinvolle manier van me te laten horen.

Mocht je het in de tussentijd interessant vinden om eens wat andere tekstjes van mij te lezen, wat proza, wat krabbels, wat pogingen om mezelf te prikkelen en mijn aandacht te richten, dan hoor ik dat ook graag. Wellicht plaats ik hier dan eens wat kleins.

Fijne dag lieve allemaal en tot spoedig!

Geef een reactie

